Les rutes

Totes les rutes representades en una vista 3D. També es mostren els punts d'interès més rellevants propers a la ruta: cims, fonts, passos de muntanya, torrents, avencs i coves.

Ses tanques de l’Ofre i el pas de n’Alou

Ruta circular que surt de l'entrada al túnel de Monnàber des de la vessant d’Escorca i transcorre per Son Torrella, el pas de s'Encletxa, el pas de sa Cabra, ses Tanques de l’Ofre, el coll de l’Ofre i tornada al punt de partida pel pas de n'Alou. Per proximitat a la ruta també es visita la cova de Son Torrella.

Volta al puig Roig

Es tracta d’una caminada molt coneguda que permet gaudir de paisatges espectaculars durant tota la seva durada. La ruta comença a les barreres de la finca de Mossa en el Km 15.3 de la carretera Ma-10 i travessa la finca de Mossa per agafar el tirany que puja al coll des Ases. El camí segueix enrevoltant la cara nord del puig Roig, mantenint cota en tot moment, fins a arribar a les cases del Cosconar. El tirany està ben marcat i és molt fàcil de seguir. Passat el Cosconar, la ruta continua per una pista que baixa al Clot d’Albarca, un pla preciós envoltat de muntanyes. Un cop travessat el Clot, queda una petita pujada per arribar al Monestir de Lluc, punt on acaba l’excursió.

La moleta de Pastoritx i el pas del comellar de l’Infern

Volta circular des de Valldemossa que s’inicia pel camí de Pastoritx. Passada la font de Son Verí, la ruta agafa el tirany que puja a la moleta de Pastoritx, després travessa el pla des Xots i es dirigeix al comellar d’en Garavat. Un cop s’arriba a aquest comellar, la ruta continua pel sender que baixa a Pastoritx, però de seguida surt a l’esquerra i agafa el tirany que es dirigeix al Racó des Colomer ja dins la coma de les Sitges. Aquest tirany que fa la travessia entre els dos comellars passa pel pas del Comellar de l’Infern, un pas que consta d’un petit tram una mica aeri i vertiginós però fàcil de superar. Un cop s’arriba al Racó des Colomer, la ruta baixa cap a Pastoritx pel camí de la coma de les Sitges i enllaça amb el GR-221 per on s’arriba al punt de partida.

La mola i la fesa de na Costitxa

Excursió circular amb inici i final en el poliesportiu de Puigpunyent que té com a objectiu principal l'ascensió a la mola de na Costitxa i la visita a la seva gran i espectacular fesa. La ruta comença pel GR-221 en direcció a Estellencs, després gira a l’esquerra per dirigir-se al pas de na Costitxa i començar la pujada a la mola. El retorn es fa per sa Coma. La ruta conté moltes i diverses construccions antigues, algunes ben conservades: un molí d’aigua, una teulera, un corral per guardar animals ben conservat, un forn de calç i un bon nombre de sitges amb la corresponent cabanya del carboner.

La serra de Galdent

Una volta circular i fàcil per la serra de Galdent. La ruta s’inicia al cementiri de Llucmajor i tira dret en direcció a la serra de Galdent. De seguida gira a la dreta, enrevolta el puig de ses Bruixes i puja al cim per la cara nord. La ruta continua en direcció nord-oest cap el cim del puig de Galdent. En la baixada del cim s’arriba fins a la Potada des Gegant i es retorna al punt de partida pel camí de ses Pedreres.

Fornalutx i el camí des Marroig

Caminada circular per la vall de Sóller. La ruta comença a l'edifici de Telefònica de la carretera del desviament i es dirigeix a Fornalutx pel camí de sa Costa d'en Flassada. Continua per un tram pel camí de Bàlitx i baixa finalment a Fornalutx. La volta segueix en direcció al camí des Marroig passant per la font de l'Alqueria, i no deixa aquest camí fins a Binaraix. Tot seguit, continua cap a Binibassí i finalment creua Sóller per accedir al punt de partida. Com a curiositat la ruta travessa els següents torrents: de sa Rompuda, de sa Dumanega, des Julians, de Fornalutx, de ses Basses i es Torrent Major.

El puig de n’Escuder i el pas des Fil

Es tracta d'una ruta circular des de Caimari que puja al puig de n'Escuder per la cara sud, la que mira al poble, i passa pel pas del puig de n'Escuder, també conegut com a pas des Caçadors. És un ascens molt empinat amb grimpades contínues. El descens es fa pel pla de sa Serra de Davant en direcció al pas des Fil per un terreny molt rocós i abrupte. Una vegada superat el pas es descendeix fins el camí del Comellar de s'Homo i s'arriba a la zona recreativa de sa Comuna de Caimari. Finalment, es retorna al punt de partida pel camí antic de Lluc.